REGULAMIN STRONY – PLATFORMY INTERNETOWEJ LEXTRI https://www.lextri.pl/
SPIS TREŚCI:
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W STRONIE PLATFORMIE – INTERNETOWEJ
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
6. REKLAMACJA PRODUKTU
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Strona – Platforma Internetowa dostępna jest pod adresem internetowym https://www.lextri.pl/ prowadzona jest przez jest Lextri sp. z o.o., z siedzibą w Zamościu (adres siedziby: ul. Sadowa 6 , 22-400 Zamość i adres do doręczeń: ul. Sadowa 6, 22-400 Zamość); NIP: 9223079598; REGON: 527455422 nr KRS 0001081303, adres poczty elektronicznej: kontakt@lextri.pl oraz numer telefonu kontaktowego: +48 881 502 507 .– zwana dalej „Administratorem” i będąca jednocześnie Usługodawcą Strony – Platformy Internetowej
i Sprzedawcą Pakietów i Usług.
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Klientów, Usługobiorców, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Strony – Platformy Internetowej, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.
1.2.1 Strona internetowa przedstawia informacje o charakterze ogólnym i nie stanowi oferty świadczenia usług doradczych. Przed podjęciem decyzji mogących wpłynąć na Twoją sytuację finansową lub działalność gospodarczą, zaleca się konsultację z wykwalifikowanym doradcą.
1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Stronie – Platformie Internetowej
w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest (Sprzedawca), Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie, Strony – Platformy Internetowej. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Stronie – Platformy Internetowej, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Strony – Platformy Internetowej plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Strony – Platformy Internetowej, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Strony – Platformy Internetowej Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych
w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Usługodawcy, Sprzedawcy).
1.4. Definicje:
1.4.1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
1.4.2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Stronie – Platformy Internetowej umożliwiający utworzenie Konta.
1.4.3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny
w Stronie – Platformy Internetowej umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Pakietów, Usług lub Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
1.4.4. KLIENT, USŁUGOBIORCA –
(1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
(2) osoba prawna; albo
(3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży z Usługodawcą (Sprzedawcą).
1.4.5. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
1.4.6. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy,
w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Stronie – Platformie Internetowej.
1.4.7. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Stronie – Platformie Internetowej.
1.4.8. USŁUGA, PAKIET, PRODUKT – dostępna w Stronie – Platformie Internetowej, jako świadczenie lub jeśli chodzi o produkt jako rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Usługobiorcą (Klientem) a Usługodawcą (Sprzedawcą).
1.4.9. REGULAMIN – niniejszy regulamin Strony – Platformy Internetowej.
1.4.10.STRONA – PLATFORMA INTERNETOWA –strona internetowa, platforma internetowa Usługodawcy dostępna pod adresem internetowym: https://www.lextri.pl/
1.4.11. (SPRZEDAWCA); USŁUGODAWCA – Lextri sp. z o.o., z siedzibą w Zamościu (adres siedziby: ul. Sadowa 6 , 22-400 Zamość i adres do doręczeń: ul. Sadowa 6, 22-400 Zamość); NIP: 9223079598; REGON: 527455422 nr KRS 0001081303, adres poczty elektronicznej: kontakt@lextri.pl oraz numer telefonu kontaktowego: +48 881 502 507
1.4.12. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu, Pakietu, Usługi zawierana albo zawarta między Klientem, Usługobiorcą a Sprzedawcą, Usługodawcą za pośrednictwem Strony – Platformy Internetowej.
1.4.13. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Strony – Platformy Internetowej.
1.4.14. USŁUGOBIORCA –
(1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
(2) osoba prawna; albo
(3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
1.4.15. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
1.4.16. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta, Usługobiorcy, składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą, Usługodawcą.
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1. W Stronie Platformie – Internetowej dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
2.1.1. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę –
(1) wypełnieniu Formularza Rejestracji,
(2) kliknięciu pola „Załóż konto” oraz
(3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło. W wypadku Usługobiorców niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
2.1.1.1. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@lextri.pl lub też pisemnie na adres: ul. Sadowa 6, 22-400 Zamość.
2.1.2. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się
z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu, Pakietu, wybraniu usługi do elektronicznego koszyka w Stronie – Platformie Internetowej. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków –
(1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i
(2) kliknięciu na stronie, Stronie – Platformie Internetowej po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Potwierdź zakup” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta, Usługobiorcę następujących danych dotyczących Klienta, Usługobiorcy: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, Pakiety, Usługi ilość Produktu/ów, Pakietów, wybór Usług, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, Pakietów, realizację Usługi sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
2.1.2.1. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
2.1.3. Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie, Strony – Platformy Internetowej adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola „Zapisz się”. Na Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta –
z chwilą utworzenia Konta Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.
2.1.3.1. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@lextri.pl lub też pisemnie na adres: ul. Sadowa 6, 22-400 Zamość.
2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
(1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
(2) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari lub Microsoft Edge;
(3) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
2.3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Strony – Platformy Internetowej w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2.4. Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący Usług Elektronicznych:
2.4.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związane z działaniem Sklepu Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w pkt. 6 Regulaminu) Usługobiorca może składać na przykład:
2.4.1.1. pisemnie na adres: Lextri sp. z o.o., ul. Sadowa 6, 22-400 Zamość;
2.4.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@lextri.pl
2.4.2. Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji:
(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości;
(2) żądania Usługobiorcy; oraz
(3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
2.4.3. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, Usługobiorcą a Sprzedawcą, Usługodawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Stronie – Platformy Internetowej zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.2. Cena Produktu, Pakietu, Usługi uwidoczniona na stronie, Strony – Platformy Internetowej podana jest w złotych polskich lub może być wyświetlona także w Euro i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach,
a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach, Strony – Platformy Internetowej w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
3.3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Stronie – Platformie Internetowej za pomocą Formularza Zamówienia
3.3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem Usługobiorcą a Sprzedawcą Usługodawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Stronie – Platformy Internetowej zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.3.2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca – Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę – Usługodawcę, Klientowi – Usługobiorcy stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, Usługobiorcy, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy, Usługobiorcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta, Usługobiorcę powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, Usługobiorcą a Sprzedawcą, Usługodawcą.
3.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez:
(1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie, Strony – Platformy Internetowej oraz
(2) przesłanie Klientowi, Usługobiorcy wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Strony – Platformy – Internetowej.
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT , PAKIET, USŁUGĘ
4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi, Usługobiorcy, następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży: 4.1.1. Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
4.1.2. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
4.1.3. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, Usługodawcy.
4.1.4. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu PayU, PayPal.com, Blik – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie, Strony – Platformy Internetowej w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie internetowej https://www.payu.pl/, https://www.paypal.com/pl, https://blik.com/
4.1.4.1. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta, Usługobiorcy, za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl lub PayPal.com. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi: 4.1.4.1.1. PayU SA
z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy
w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000 PLN, w całości opłaconym, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444.
4.1.4.1.2. PayPal.com – spółka PayPal (Europe) S.a r.l. & Cie, S.C.A., 5. kondygnacja 22–24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg.
4.1.5. Płatności w systemie ratalnym.
4.2. Termin płatności:
4.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta, Usługobiorcę płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient, Usługobiorca, obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
4.2.2. W przypadku wyboru przez Klienta, Usługobiorcę płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki albo płatności gotówką przy odbiorze osobistym, Klient, Usługobiorca obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
5.1. Dostawa Produktu, Pakietu bądź wykup usługi dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i niektórych wybranych Państwach w Europie.
5.2. Dostawa Produktu, Pakietu, Usługi do Klienta, Usługobiorcy, jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu, Pakietu, Usługi, (w tym jeśli jest to opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi, Usługobiorcy na stronach Strony – Platformy Internetowej w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz
w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta, Usługobiorcę woli związania się Umową Sprzedaży.
5.3. Odbiór osobisty Produktu, Pakietu, Usługi przez Klienta, Usługobiorcy jest bezpłatny. 5.4.
Sprzedawca, Usługodawca udostępnia Klientowi, Usługobiorcy następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
5.4.1. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
5.4.2. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Sadowa 6, 22-400 Zamość – w Dni Robocze,
w godzinach od 08:00 do 17:00 lub w innym wskazanym miejscu.
5.4.3 Czas dostarczenie towaru do Klienta od 24 h do 40 dni roboczych, chyba, że Strony postanowią inaczej.
5.5. Termin dostawy Produktu, Pakietu, zrealizowania Usługi do Klienta, Usługobiorcy wynosi do 40 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 60 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu, Pakietu, Usługi do Klienta, Usługobiorcy liczy się w następujący sposób:
5.5.1. W przypadku wyboru przez Klienta, Usługobiorcę sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy, Usługodawcy.
5.5.2. W przypadku wyboru przez Klienta, Usługobiorcę sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.5.3. W przypadku wyboru przez Klienta, Usługobiorcy, sposobu płatności w systemie ratalnym – od dnia powiadomienia Sprzedawcy, Usługodawcy przez kredytodawcę o zawarciu z Klientem, Usługobiorcą umowy kredytowej, nie później jednak niż od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy, Usługodawcy środkami z udzielonego Klientowi kredytu.
5.6. Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta, Usługobiorcę – w przypadku wyboru przez Klienta, Usługobiorcę odbioru osobistego Produktu, Pakietu, usługi, Produkt, Pakiet będzie gotowy do odbioru przez Klienta Usługobiorcę w terminie do 40 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu, Pakietu, Usługi lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin.
W przypadku Produktów, Pakietów, Usług, o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 60 Dni Roboczych. O gotowości Produktu, Pakietu, Usługi do odbioru Klient Usługobiorca zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę, Usługodawcę. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta, Usługobiorcę liczy się w następujący sposób:
5.6.1. W przypadku wyboru przez Klienta, Usługobiorcę sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy, Usługodawcy.
5.6.2. W przypadku wyboru przez Klienta, Usługobiorcę sposobu płatności gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.6.3. W przypadku wyboru przez Klienta, Usługobiorcę, sposobu płatności w systemie ratalnym – od dnia powiadomienia Sprzedawcy, Usługodawcy przez kredytodawcę o zawarciu z Klientem, Usługobiorcą umowy kredytowej, nie później jednak niż od dnia uznania rachunku bankowego Usługodawcy środkami z udzielonego Klientowi, Usługobiorcy kredytu.
6. REKLAMACJA PRODUKTU, PAKIETU, USŁUGI.
6.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy, Usługodawcy względem Klienta, Usługobiorcy, jeżeli sprzedany Produkt, Pakiet, Usługa ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w tym art. 556-576 Kodeksu Cywilnego).
6.2. Sprzedawca, Usługodawca, obowiązany jest dostarczyć Klientowi, Usługobiorcy, Produkt, Pakiet, Usługę bez wad.
6.3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta, Usługobiorcę na przykład:
6.3.1. pisemnie na adres: Sadowa 1 , 22-400 Zamość;
6.3.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@lextri.pl
6.4. Zaleca się podanie przez Klienta, Usługobiorcy w opisie reklamacji:
(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
(2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu, Pakietu, Usługi do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz
(3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę, Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6.5. Sprzedawca, Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta, Usługobiorcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient będący konsumentem, wykonując uprawnienia z tytułu rękojmi, zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca, Usługodawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
6.6. Klient, Usługobiorca, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres: ul. Sadowa 6, 22-400 Zamość, lub pod inny adres podany przez Sprzedającego, Usługodawcę. W przypadku Klienta, Usługobiorcę będącego konsumentem koszt dostarczenia Produktu, Pakietu, Usługi ponosi Sprzedawca, Usługodawca. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu, Pakietu, Usługi lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu, Pakietu, Usługi, przez Klienta, Usługobiorcę będącego konsumentem byłoby nadmiernie utrudnione, Klient, Usługobiorca, obowiązany jest udostępnić Produkt, Pakiet, Sprzedawcy, Usługodawcy w miejscu, w którym Produkt, Pakiet, się znajduje.
6.7 Klienci detaliczni mogą zwrócić zakupiony Pakiet Usług w ciągu 14 dni od momentu zakupu bez podania przyczyn. Warunkiem jest, ze Pakiet Usług towar nie był w żaden sposób używany
i zostanie należycie spakowany w taki sam sposób jak otrzymał go Klient, Usługobiorca.
6.8. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy, Usługodawcy
z tytułu rękojmi za Produkt, Pakiet, Usługę wobec Klienta niebędącego konsumentem, Usługobiorcą zostaje wyłączona.
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta, Usługobiorcy będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
7.2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
7.3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: https://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
7.4. Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest Strona – Platforma Internetowa rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami, Usługobiorcami i przedsiębiorcami, Usługodawcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną
i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów, Usługobiorców i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy
o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1. Konsument, Usługobiorca, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
8.1.1. pisemnie na adres: Sadowa 6, 22-400 Zamość; 8.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@lextri.pl
8.2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w pkt. 11 Regulaminu. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.3.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca, Usługodawca wydaje Produkt, Pakiet, Usługę będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu, Pakietu, Usługi w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
(1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, Pakietu, partii lub części albo
(2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów, Pakietów, Usług przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów, Pakietu czy Usługi;
8.3.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
8.4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
8.5. Sprzedawca, Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu, Pakietu, Usługi (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Stronie – Platformie Internetowej). Sprzedawca, Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, Usługobiorca, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca, Usługobiorca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt, Pakiet, Usługę od konsumenta, Usługobiorcy może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania,
w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.6. Konsument, Usługobiorca, ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt, Pakiet, Usługę Sprzedawcy, Usługodawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę, Usługodawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca, Usługodawca, zaproponował, że sam odbierze Produkt, Pakiet, Usługę. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu, Pakietu przed jego upływem. Konsument, Usługobiorca może zwrócić Produkt, Pakiet, Usługę na adres: Sadowa 6, 22-400 Zamość.
8.7. Konsument, Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, Pakietu bądź Usługi będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, Pakietu, Usługi.
8.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument, Usługobiorca:
8.8.1. Jeżeli konsument, Usługobiorca wybrał sposób dostawy Produktu, Pakietu, Usługi inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Stronie – Platformie Internetowej, Sprzedawca, Usługodawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi, Usługobiorcy poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
8.8.2. Konsument, Usługobiorca, ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, Pakietu, Usługi.
8.8.3. W przypadku Produktu, Pakietu, Usługi, będącego usługą, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta, Usługobiorcy – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, Usługobiorca, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia,
z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi, Usługobiorcy w odniesieniu do umów:
8.9.1.
(1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca, Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, Usługobiorcę, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę, Usługodawcę, utraci prawo odstąpienia od umowy;
(2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca, Usługodawca, nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
(3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt, Pakiet, Usługa nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta, Usługobiorcy, lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
(4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt, Pakiet, Usługa ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (
5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt, Pakiet, Usługa, dostarczany
w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
(6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, Pakiety, Usługi, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
(7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
(8) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca, Usługobiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca, Usługodawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument, Usługobiorca żądał, lub dostarcza Produkty, Pakiety, Usługi, inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów, Pakietów, Usług;
(9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
(10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
(12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
(13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę, Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
8.10. Zawarte w niniejszym punkcie 8. Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia również do Usługobiorcy lub Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej.
8.11. Sprzedający, Usługodawca, nie ma obowiązku zwrotu kosztów Kupującemu, Usługobiorcy za towar, Produkt, Pakiet, Usługę kiedy to produkt był wyprodukowany, wykonany czy zamówiony specjalnie pod zamówienie przez Kupującego co do koloru lub wymiaru lub zastosowania użytych materiałów.
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1. Niniejszy punkt 9. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane
i tym samym wiążą wyłącznie Klienta, lub Usługobiorcę niebędącego konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia niebędącego także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika,
że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności
z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9.2. Sprzedawcy, Usługodawcy, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta, Usługobiorcy, żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy, Usługodawcy.
9.3. Sprzedawca, Usługodawca, ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta, Usługobiorcy, sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.4. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9.5. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także
w przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności
z tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca, Usługodawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
9.6. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1. Umowy zawierane poprzez Stronę – Platformę Internetową zawierane są w języku polskim.
10.2. Zmiana Regulaminu:
10.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie,
w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
10.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu Cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 15 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca ma prawo odstąpienia od umowy.
10.2.3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu,
w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
10.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy
o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204
ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
11. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór formularza odstąpienia od umowy